Politic
Traian Băsescu. A 6-a bătălie a vieții lui.
Pentru toți cei care spun că-l cunosc, dar nici măcar nu sunt în stare să-i numere luptele, fac un remember:
26 iunie 2000– câștigarea primului mandat de Primar General al Capitalei
2 iunie 2004– câștigarea celui de-al doilea mandat de Primar General al Capitalei
20 decembrie 2004– câștigarea Președinției României
19 mai 2007– câștigarea referendumului de demitere a Președintelui României (prima suspendare)
7 decembrie 2009– câștigarea celui de-al doilea mandat succesiv de Președinte al României
29 iulie 2012– bătălia vieții lui
Este cel mai puternic om politic al României. Și asta știu toți. Este politicianul care-și torpilează adversarii când are dreptate. I se pot reproșa multe, dar nu i se poate spune vreodată că renunță la lucrurile în care crede. Și când crede greșit, și când nu.
Nu este șantajabil. Nu poate fi controlat. Pentru mine, asta este foarte important și a contat întotdeauna. În general, își asumă totul și împinge lucrurile uneori chiar până la extreme. Nu-i este frică, nu-i stă cravata niciodată, nu e laș. Are un fantastic simț al umorului. E un feroce carnasier. Taie, prin vorbă și faptă, ca un bisturiu.
Carisma și dreptatea, care sunt acum de partea lui, vor trebui să înfrunte un electorat trecut prin criză, dezamagit de politică, obosit de scandaluri și sfidat de PDL. Nu îi este ușor, n-a mai trecut chiar prin toate acestea deodată. Sunt șanse mici să reușească, dar imposibil nu e.
Își va apăra mandatul până la ultimul strop de sânge, joacă mereu până la capăt orice ar fi. Nu uită și nu iartă. Și asta cred că e foarte bine. N-o să-l vedeți niciodată ca pe Constantinescu – învins de Sistem, retras din politică. Nu, el moare cu Sistemul de gât și Sistemul cu el. Asta face de opt ani, asta face și acum. Pe el, Sistemul nu-l va doborî. Eventual, îl va îngenunchea doar propriul popor român.
Orice se spune, eu nu cred că merita asta.
Un Președinte al României nu poate fi executat de niște pușcăriabili cu forțarea tuturor regulilor democrației.
Un Președinte al României nu poate fi executat de trei oameni care au probleme cu Justiția.
Un Președinte al României, oricum s-ar numi el, nu poate fi suspendat de un infractor căruia-i sună cătușele la mâini.
Dar uite că în această Românie a ajuns chiar să se poată orice.
Îmi scria cineva pe blog mai devreme că a fost ca și când o haită de lupi a venit la stână să gonească masculul Alfa. „O șleahtă de hoți oridinari, de parlamentari chiulangii care vin la ședinte doar în interes de partid se chinuie atât de mult și de greu să dea jos pe altul. E clar că ceva e în neregulă și pute urât de tot”. Asta a scris cititorul meu care nu face politică. Imaginea e perfectă. Chiar pute. Puteți să-l contraziceți cumva?
Ei bine, aici e cheia. Aici e nedreptatea, aici sunt cătușele, aici tancul și bocancul, aici e revolta celor care mai și gândesc.
În 2007, Parlamentul n-a demisionat că Președintele României a câștigat referendumul.
În 2009, același Parlament a făcut ceva pe voința poporului care a votat să fie redus la 300 și unicameral.
În 2012, tot Parlamentul suspendă, că așa vrea mușchii lui infracționali, același Președinte al României care n-a săvârșit nicio faptă greșită. Ba chiar i s-au furat atribuțiile.
Și când o să le stea în gât un altul, tot așa o să suspende, nu? Din suspendări în suspendări o să o ținem…Până când? Până când, evident, în fruntea țării va fi cine vor dori numai ei. Acceptat de ei, controlat de ei, șantajat de ei. Ei bine, asta nu..Nu voi accepta.
Președintele nu e ales de Parlament, ci de noi, toți prăpădiții. De stânga, de dreapta sau de mijloc. Ar trebui să știți asta – toți cei 256 și întreg Parlamentul Românei. Noi și numai noi cetățenii alegem. Și tot noi vă alegem și pe voi.
Vă dau un sfat de ținut minte: când vă amintiți de el, poporul ăsta invocat pe toate buzele, poporul ăsta în numele căruia se fură, se scapă de pușcărie, se suspendă șefi de stat, să vă aduceți aminte că poporul ăsta, domnilor, chiar are ultimul cuvânt. Și de multe ori v-a dat o lecție de neuitat. Până acum, ar fi trebuit să fiți de mai multe ori dizolvați.
Poporul ăsta, fie că ați acceptat, fie că nu, i-a dat lui Traian Băsescu țara pe mână. Acum voi, în mod flagrant, încălcând legi, Constituția și efectiv tot ce v-a stat în cale, forțați poporul să i-o ia. Sau mai degrabă, într-un mod escroc, îl manipulați. Îl obligați să-i dea în cap.
Pe Președintele României l-ați executat și acum doriți supremul sacrificiu democratic ritualic.
Dar stau și mă gândesc: ce vă faceți, dacă prin minunea minunilor câștigă? Fugiți ca Boldea în Kenya tot Legislativul român? Toți cei 256? Sau nu veți plăti niciodată…Dar n-ar fi chiar imposibilă Africa, nu? Puteți cere toți azil politic.Am fi noi poate mult mai liniștiți.
Gândiți-vă doar că pentru cele două suspendări și referendumul neaplicat din 2009, eu aș vrea să vă răspund fix cu aceeași monedă. Să vă suspend de trei ori până veți băga la cap să respectați legile, Justiția și amărâții. Până veți avea teamă și stimă pentru noi.
Dacă ar fi după mine, aș alege o suspendare definitivă. Dar nu pot. Legile fundamentale ale țării ăsteia sunt sfinte pentru mine. Pentru voi, se duc mereu în coșul de gunoi.
Până una alta, voi ați pus o țară întreagă între paranteze, ați suspendat o democrație, doar pentru un singur om. Dacă nici asta nu e nebunie, atunci ce mai este?
Domnilor, așa ceva se traduce doar prin grijă pentru sine. Asta nu-i grijă pentru țara ta!
Anonim
BRAVO !
Anonim
Sorina, ai scris cu o incrancenare sora cu un strigat de disperare. M-ai facut sa plang de mila acestei tarisoare. Tb sa iesim la vot! Tu ai o putere de influenta mult mai mare prin prezenta la tv … fa ceva fff vizibil pt a-i scoate la vot pe cei ce iubesc democratia, clasa de mijloc! Eu, personal, promit sa conving cel putin 20 de persoane din arealul meu sa iese si sa voteze NU! Cred ca mesajul asta ar tb dat de voi, jurnalistii onesti care iubesc tara asta: "Fiecare sustinator al democratiei sa convinga cel putin 20 de persoane sa iese si sa voteze NU!".
Anonim
TB nu va fi executat de niste puscariabili, (aici fac o paranteza, e amuzant cum il aduci in discutie doar pe voicu, care a votat pro suspendare, dar nu si pe ridzi, care a votat contra) decat daca crezi asta despre cei 20 de milioane de romani. TB va sta fata-n fata cu electoratul, ala pe care l-a sfidat, cand zicea ca e ok ca medicii sa plece, in conditiile in care el se opereaza la viena, electorat pe care l-a infuriat cand l-a jignit pe raed arafat, electorat caruia-i spune ba ca ne merge bine, ba ca ii taie salariile, ba ca nu luam imprumut de la fmi, ba ca luam.
Nu e nicio lupta intre usl si basescu, intre voicu si basescu. E o decizie a romanilor daca-l mai vor pe cel care i-a trata cu aroganta si le-a inselat toate asteptarile.
Ma numar printre cei care l-au votat in 2004, enervat fiind de aroganta lui nastase, ca mai apoi, culmea, s'ajung sa-l regret pe cel dintai. A fost nastase arogant, da' ne-a scos vizele pentru eu. A fost nastase arogant, da' ne-a bagat in nato si ue. pe de alta parte vreau si eu un singur lucru pe care-l lasa in urma basescu, un proiect major de infrastructura, un ceva. Si nu vreau chestii care nu pot fi cuantificate in km de autostrada sau cai ferate de mare viteza. Vreau ceva concret. Ca datoria externa a ajuns la 100 de mld, de la 25, cat era cand a plecat nastase. Basescu lasa acum o tara dezbinata, un popor dator fara nicio autostrada, un popor saracit fara nicio speranta.
Anonim
O sursa buna de informatii este postul B1-TV si postul Nasul TV. Vi le recomand. Ma uit la aceleasi evenimente redate de B1, Antena 3, Realitatea si altele si se vede diferenta. La Antena 3 proprietar este Voiculescu Dan iar la Realitatea proprietar este Sorin Ovidiu Vantu. Deci, doi corupti, doi oameni care fura din banii contribuabililor prin contracte supraplatite cu statul. Invitatii lor sunt pusi sa vorbeasca anti Basescu. Nu o fi Basescu sfant in toate dar daca este sa aleg intre el si mafia corupta si santajista din USL aleg PDL-ul. La unii incepe sa le fie rusine in partidele lor si sa isi dea demisia si sa vina in PDL, desi PDL acum nu este la putere. Cei care nu il sustin pe Basescu, de regula sunt neinformati si nu observa realitatea. Poate nu le place de moaca lui, dar probabil au o ruda careia i s-a taiat din bani (pensie). Dar ei nu inteleg ca 4 milione de angajati nu pot sa sustina 5 milioane de pensionari si ca deficitul ne ducea la colaps. Normal ca nu il iubesc pe Basescu, dar nici nu sunt onesti. Noi nu am ajuns ca Grecia. Si asta pentru ca cativa (Basescu, Boc, PDL) au avut curaj sa ia niste masuri grele. Cei care vor sa il dea jos pe Basescu sunt chiar asa naivi la ce li se spune din partea USL? Chiar nu isi dau seama ca USL-ul este compus din fostii comunisti, securisti, mafioti, santajisti, oameni care nu ajung nicioadata la puscarie pentru ca mituiesc, oameni care controleaza organe ale statului. Pe B1-TV, Nasul TV se zic acestea pe fata. Nu sunt pro Basescu, ci pro adevar!
vlad
ai uitat-o pe cea din mai 2001
🙂
daninho dj
Romania e tara tuturor posibilitatilor pentru ca se dau legi peste noapte pentru ca totul sa fie posibil…
ziarist
@ anonim. :))
@ anonim. Sa gandeasca si apoi sa voteze.
@ anonim. cred ca vorbim despre un esesc al intregii clase politice
@ anonim. k
@ vlad. n-am uitat nimic. am enumerat validarile lui electorale.
@daninho. Da. si ti se pare normal?
Andrea
Felicitari Sorina !
Citeam un comentariu anterior " Basescu lasa acum o tara dezbinata ".Eu cred ca multi au pus umarul (ma refer aici la trustul lui Felix) ca oamenii sa-l urasca pe Basescu. Normal ca daca te uiti la antena 3 si vezi aceeasi propaganda plina de ura, incepi sa gandesti ca ei! Eu consider ca nu Basescu ne-a dezbinat, au muncit altii pentru asta ca acum sa i se puna Presedintelui in carca!
nostradamus
De multă vreme , eşti barometrul meu în politica noastră dâmboviţeană ! CHAPEAU !!! Dacă încă n-am luat-o razna , ţi se datorează şi ţie . Mă număr şi eu printre nebunii care cred că adevărul învinge întotdeauna . Trebuie să fie aşa . Altfel …
Iar tu , fiind ceea ce eşti , poţi face mai mult decât atât . Abia aştept emisiunea de diseară ! Poate dac-ai pleca în direct din emisiunea ta , ca semn de protest , lăsându-i pe invitaţi , în nemernicia iresponsabilităţilor lor , ar fi ceva de maxim efect , de supremă onoare şi demnitate . Ceva trebuie făcut … Altfel ne ia dracu !
Îţi mulţumesc mult , pentru verticalitate , bun simţ … pentru tot !
gabriel
Daca Traian Basescu va castiga din nou, e clar ce va urma. Justitia va avea argumentul ca poate ramane libera si arestari cu nume mari vor fi dese. Nici macar 2 din cei 3 probabil nu vor mai scapa, iar pe langa ei multi, multi altii.
Gabriel
fotomaniacu
Ce se uita in tot spectacolul este ca tara este la pamant, ca faradelegea a ajuns la cote inimaginabile, ca toata lumea care poate pleaca peste mari si zari, si ca daca nu am face imprumuturi inrobitoare nu s-ar putea plati pensiile si ajutoarele sociale si salariile bugetarilor. Totul este de fapt o mascarada, care ia puterea, ca sa ce? Declarativ toti sunt buni, puri si patrioti, si totusi tara moare. Asta e cumplit. Prea multa energie pierduta pe meciuri inutile, problema esentiala este ca pe ansamblu, aceasta clasa politica – vazuta pe ansamblu, de toate culorile – a creat un dezastru inimaginabil intr-o tara care ar putea fi superba. Pacat. Din ce in ce Ro se afunda intr-o mocirla din care dirijorii nu ne vor scoate, pentru ca ei canta o alta melodie : http://www.trilulilu.ro/muzica-diverse/george-nicolescu-imnul-inecatilor-din-atlantida
nostradamus
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
gabriela
Iti multumesc in numele meu, in numele dreptatii si al copiilor mei.
Iti multumesc si in numele nepotilor pe care inca nu ii am.
Desi mi-am pierdut speranta, iti multumesc ca nu ma simt singura cata vreme sunt oameni care gandesc ca si mine.
Ovidiu Grigorescu
Pentru anonimii din gasca celor fara nume (da-ti-va, bre, numele, nu va mai ascundeti in multime), aia care au votat Base, dar acum regreta ca nu au votat Nastase, am urmatorul mesaj: dupa o lovitura de stat, cred ca Nastase poate fi votat chiar si fiind in puscarie. Asa ca nu disperati.
Pentru autor: Sorina, te iubesc!
Cred ca putem face cu totii mai mult.
adrian
mai lasa-ne-n pace cu vita asta de basescu.ura,dispretul si agresivitatea sunt la el.si le-a aruncat in capul nostru de 8 ani incoace.si pentru ce?merge ceva mai bine?pana si exemplul la care te inchini,sinistrul asta de voicu,e o dovada ca nici macar justitia nu merge,dupa 8 ani de basescu,asa cum trebuie.in loc sa fie la inchisoare,el vota pentru suspendare.basescu e bun de gura.cand e vorba de fapte,zero.vant din pupa.
stefand
Sorina, sunt langa tine, simt asta desi ne despart aproape 2000 km. Vorbesti/scrii SI cu sufletul si mintea mea. Mai sper inca intr-o solutionare NORMALA si LEGALA a problemei JURIDICE a conflictului CONSTITUTIONAL dintre presedinte si parlament. Cred ca acest tribunal constitutional va arata ca in Romania mai exista legalitate macar la acest nivel ultim. Diseara va fi seara ta, Romania in 60 de minute. Inspiratie, curaj si sa fii TU iti urez! Cu incredere, unul din cei (sunt convins de asta) multi. Stefan Donath
blogdecainerau
Bravo!!!!!!!!!!!!!
Sergiu
Poate asta e problema de comunicare unii cred că poporul nu i-a dat țara pe mână, alții cred că i-a dat doar o funcție în stat. Nu toată puterea.
Sigur când crezi că ți s-a dat puterea și în fapt vezi că n-o ai încalci regulile și ajungi până la urmă la putere mare sub această oarecum legitimitate dată de vot.
Cele mai mari încălcări ale regulilor de joc au fost în 2004 și 2009 când deși exista o majoritate Băsescu a decis s-o ignore mizând pe susținerea populară și ne-a dat o soluție imorală cu PUR, iar în 2009 am avut o monstruoasă coaliție.
Acum în 2012 când s-a hotărât după mai multe moțiuni de cenzură trecute să dea șanse și majorității din care nu făcea parte PDL-ul i-a dat doar putere cu pipeta lăsându-și oameni la conducerea senatului, a camerei deputaților sau la avocatul poporului numai buni să pună bețe în roate la orice decizie.
Iar în aceste condiții alegerile anticipate au devenit obligatorii. Și cum Băsescu a refuzat să demisioneze suspendarea a venit firesc.
Dan
Sunt foarte placut surprins sa vad ca, s-au apucat si jurnalistii sa aiba cohones (ma rog, metaforic vorbind :)))) ), sa-si exprime liber parerile. Mi-au venit cateva lucruri in minte zilele astea. In 1989, eram copil mic, aveam cativa ani dar, tin minte cum din intamplare am dat nas in nas cu armata, mergand pana la un prieten dintr-un cartier vecin. Ai mei erau la servici, nu stiau ca fiul lor hoinareste pe strazi cand nu trebuie. Azi, tin minte cum zburau gloantele pe cer noaptea, ca o ploaie de stele. Cum bine stim, guvernul Boc si partidul in sine, e taxat pentru reducerea salariilor. Mi-a venit in minte o comparatie cu evenimentele din timpul, asa – zisei revolutii. Oamenii de atunci erau in stare sa aduca sacrificiul suprem, sa-si dea viata sa schimbe ceva. Azi, in 2012, oamenii plang dupa cateva sute de RON (ii inteleg, nu a fost usor nici cu un salariu intreg). S-au incurcat valorile, banii valorand mai mult ca viata. Nu sunt multi care inteleg ca, sacrificiul asta era necesar, altfel ne scudundam cu nava, cu capitan, cu personal cu tot. Am citit de curand cartea scrisa de unul dintre fondatorii companiei SONY, Morita Akio, Made In Japan. Pe vremea cand Japonia era distrusa atat fizic, cat si moral, dupa al doilea razboi mondial, oamenii stiau ca doar viitoarea generatie va profita de tot ce o sa faca atunci si, cu toate astea s-au apucat de treaba. Citind cartea mi-a venit in minte comparatia amintita mai sus. Cine s-a obosit sa puna cap la cap evenimentele din saptamanile trecute, sunt convins ca a ajuns la concluzia ta. Oamenii saraciti, cu grija zilei de maine, sunt cel mai usor de manipulati. Momentul asta a asteptat USL-ul sa-si activeze bomba. Ramane de vazut ce spune poporul. Nu stiu daca ai scris de "minunatul" consilier al lui Ponta, Wesley Clark. Anuntul asta venind dupa vizita lui in Polonia, unde "consilierul minune" si-a pus deja mana pe gazele de sist si alte surse de energie. Putem sa ne dam foarte usor seama ce urmeaza si la noi. In legatura cu referendumul, eu am sperante. Pe majoritatea paginilor de internet oamenii sunt contra demiterii. Ritmul in care s-au desfasurat evenimentele si agresivitatea lor, au speriat poporul (sper). Ma intristeaza insa, cand vad ca, mai pun botul unii la mesaje populiste de genul: "vom face 1,000,000 de locuri de munca, vom ingheta pretul energiei (din 1 iulie pretul energiei electrice a crescut cu 5%), vom da banii luati de PDL inapoi, ca sa raman la cele mai simple. Nimeni nu se intreaba, de unde? Cea mai mare dezamagire a fost UDMR-ul, pe care i-am simpatizat cat de cat, cu totul ca se invarteau la fiecare partid care era la guvernare. De fapt, toate coalitiile posibile, PSD – PDL – UDMR, PDL – PNL – UDMR, PNL – PSD, PDL – UDMR etc. (in afara de UDMR – PRM :))) ) au fost consumate deja. Dar, sa votezi de partea celui care dupa ce a venit la guvernare si ca prima masura ti-a interzis sectia maghiara de la UMF Targu Mures, e deja foarte trist. Asta arata panica din viata politica, o panica ce se regaseste si intre oamenii de rand. Ponta nu cred ca a gresit. Si-a jucat rolul, ca si titlul melodiei Laurei Stoica, e un actor grabit. Nu-l cred atat de tampit incat sa nu-si da seama ca, doar de pierdut are cu o astfel de atitudine. L-au pus acolo, isi joaca rolul, isi ia recompensa, mai baga cate o minciuna cu familia amenintata (numai Voronin se mai folosea de astfel de metode) si in spatele lui, pana el e in lumina reflectoarelor, curg evenimentele underground de care nu stim. Din pacate, e problema mare si cu mentalitatea oamenilor, nu doar cu ale politicienilor. In fine, vedem pe 29, speranta moare ultima.
P.S. Felicitari pentru curaj. Scuze pentru eventualele greseli dar, n-am invatat romana, doar de cand m-am intors in tara (unii spun ca am fost prost pentru miscarea asta), dupa ce mi-am terminat studiile afara. Ce sa fac, imi place Romania cu nebuniile lui cu tot.
Anonim
sunt de acord cu sorina bravo
regina blejnar
Ce se intampla cu basescu dupa ce pierde puterea ? Va fi anchetat si probabil condamnat. Dosarul Flota va fi redeschis,se va verifica cum si-a dobandit imobilul din Mihaileanu eventual, cum fi-sa cea mare a cumparat la popoviciu apartament de 1 mil.de euro,cum Ebba a ajuns prin frauda in parlamentul european,etc. De aceea Basescu trebuie sa ramana pe functie… Presedintele nostru va ajunge la Bulau… Pacat
Anonim
unul ca Voicu a votat PENTRU suspendare si una ca Ridzi a votat CONTRA, asa ca mai usor cu indignarea. Ce s-a intamplat in 3 ani cu dosarul Ridzi? De ce a fost achitat Falca, de ce nu au fost anchetati Stolojan si Udrea in dosarul Alro? Inafara de spectacol cu catuse, am ramas cu ceva dupa Basescu? Avem vreo autostrada finalizata, nu cate 20 de km, avem vreun spital construit, am intrat in Shengen? Inafara de ura si dezbinare, spitale si scoli inchise, cod al muncii care favorizeaza multinationalele ce s-a intamplat bun?! Asta cu justitie e o gogoasa umflata, se fac in continuare afaceri imobiliare oe spatele amaratilor, mii de oameni nu-si gasesc dreptatea, minierada si dosarul revolutiei nu s-au solutionat! Mai usor cu propaganda!!! Andra
gabriel
Lovitura de gratie: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12751391-seful-socialistilor-germani-normele-democratice-standardele-parlamentare-sunt-incalcate-romania.htm?nomobile=
Anonim
Au fost publicate rezultatele intalnirii de azi a PCR.
Bravo, PCR, ne-ai facut ! Scuze … CCR, greseala mea…
gabriel
Probabil ca maine vor decide ca legea si oug pentru modificarea referendumului nu sunt constitutionale si asa vor impaca si capra si varza.
Asteptam si ziua de maine.
Andrea
Eu nu inteleg decizia CCR ! Pai in cazul Geoana a spus ca e neconstitutional,iar in cazul Blaga e constitutional? doar e acelasi lucru, nu inteleg cum e posibil? Parerea mea este urmatoarea : cartile sunt facute de mult de Voiculescu!!!
Aurel Csato
Superb articol! Toata consideratia! Daca ar mai fi fost ceva de zis ai punctat foarte bine si ma bucur ca se mai gasesc astfel de oameni care chiar vad obiectiv si limpede lucrurile si nu se lasa cuprinsi de melodramele trantite de aceasta imorala alianta! Inca o data, toata consideratia!
ziarist
@gabriel. eu cred ca Justitia trebuie sa fie si sa ramana independenta indiferent de cine e la putere in aceasta tara
@ nostradamus. si eu iti multumesc pentru gandurile frumoase!
@ andreea. Nu, presedintele Basescu se lupta cu un Sistem.
@ gabriela. Nici eu nu ma simt singura cand observ ca sunt multi oameni care gandesc la fel.
@ Ovidiu. Multumesc si eu!
@ stafand. Multumesc mult!
@ blog de caine rau. Multumesc!
@ sergiu. Gandeste si du-te la vot!
@ anonim. :))
@ regina blejnar?
@ andra. mai usor cu pianul pe scari :))
@ andreea. Hrebenciuc, Dragnea, Voiculescu rules:))
@ aurel. Multumesc mult!
Pataphyl
Din nou, respect Sorina! Acestea erau ultimele cuvinte dintr-un articol categoria "Năduf" pe care l-am publicat pe 26 martie 2011: http://inliniedreapta.net/sindromul-pavlik-morozov-torna-torna-fratre/
Cu stimă, Pataphyl
gabriel
@Sorina: Justitia va ramane independenta. Daca pana acum avea o frica de eventuale presiuni dinspre USL, dupa referendum probabil va fi si argumentul ca independenta este recunoscuta si asigurata si ca orice politician poate astfel sa fie dus in justitie, daca a gresit cu ceva.
daniela
Draga, Sorina
Fara legatura cu postul tau de acum, dar cu un comentariu pe care l-am citit mai sus la postul tau, te rog eu mult :), scrie un post in care sa explici ce a decis de fapt CCR ieri – eventual cu ajutorul unui jurist :). O sa zic eu ceva pe scurt, dar sb merita mai multa atentie, pt ca e o dezinformare in masa in media, uneori voita (de oameni care cunosc legi), alteori nu, oricum horror…E incredibil cum nu consulta nimeni niciun jurist inainte sa se pronunte si cum comunicatul CCR se transforma in cu totul altceva. CA sa fie clar, CCR nu a zis ca debarcarea presed Camerelor este legala, a zis ca respinge ca inadmisibila, ceea ce nu inseamna ca a zis ca sunt legale, inadmisibil, in limbaj juridic, inseamna ca nu se poate pronunta, nu are atributii in acest sens. DE ce?? Pai pt ca tocmai le-au redus atributiile fix inainte. Deci inca o data, inadmisibil nu inseamna ca e nelegal ec s-a facut, ci ca nu se pot pronunta. Uof, cata dezinformare…
Marius
L-am votat pe basescu in 2005. De atnci avem o tara invrajbita, politicieni perfizi si infumurati, gen udea si roberta, cea care numara voturile din doi in doi.Inteleg sustinerea, este dreptul dvs, insa nu mai ni-lprezenati pe acet basescu ca pe cel mai tare mohican. Este un pervers impreuna cu clika lui.
asadar voi da eu un vot nu pentru USL ce impotriva lui si a pd, pentru autostrazile promise si ne-relaizate, pentru pantofii si genteiile lui udrea, pentru miliardele de euro din conturile lui videanu, pentru tupeul incomensurabil a lui boc, pentru jignireile aduse tarii, etc etc
ati uitat in iarna cand nici nu bagau in seama militantii, cand l-au dat afara pe militarul ce a avut curajul sa scandeze impotriva, ati uitat ca parlamentarii puterii (pd – udemr) nu aveau voie sa voteze? Le-ati uitat pe toate astea. Cine oteaza pentru base cred ca e nebun.
Viorel Bianu
Bravo Sorina, vad cu bucurie ca mai exista oameni verticali si lucizi!
Anonim
Bravo! Ai pus punctul pe "I"!
lucien barbatei
Sincer d-le anonim..esti mai mult decat o varza..si asta se traduce f usor neavand curajul de ati publica numele..dar..de aici tragem o concluzie care este una si aceeasi pentru toti cei care gandesc la fel ca tine:va este frica(iti este frica)…daca ai da cu ochi de mine pe strada de exp..nu aimai avea curajul sa vb asa..ti-ai inghiti saliva si ai merge mai departe!
judecator
Super Sorina ! Multa putere sa continui tot asa !
Florin Budescu
Bravo, Sorina, senzational scris. O sa te preiau si te promovez pe Facebook cat pot de mult.
Florin Budescu
A, ai activata moderarea comentariilor. Nici nu e nevoie neaparat sa publici. Ti-a fost adresata in special tie. Pacat de tine ca esti jurnalist de televiziune, ai condei de polemist de presa scrisa.
ultimulromantic
…atunci cand, exponentii CRIMEI ORGANIZATE incaleca STATUL DE DREPT, UNICA FORMA DE APARARE a romanilor drepti, cinstiti, rationali este VOTUL!…in astfel de momente, a sta deoparte, a-i ignora, a nu ne implica hotarat si decisiv ar reprezenta o ATITUDINE SINUCIGASA!…si VINA NOASTRA ar fi infinit mai mare decat a lor!…(EXCELENTA sinteza, Sorina! Felicitari!)
Tiberiu
Mă bucur nespus că am concetăţeni care pot gîndi ca dumneavoastră. Este unul dintre motivele care mă determină să afirm că sînt mîndru că sînt român.
Vă mulţumesc cu stimă şi consideraţie, DOAMNĂ Sorina Matei!
Viq
Buna, Sorina !
Nu stiu cum sunt implicati ceilalti, dar eu personal am refuzat sa ma mai uit in putoarea politicii romanestii post '89, cam in mai putin de doi ani.
Cat au fost evenimentele fierbinti stateam si eu la cozi uriase la chioscurile de ziare, devreme in zori, inainte ca ziarele sa fi fost livrate.
Apoi, incet-incet am inceput sa inteleg cat de mare e mizeria.
Nu am mai vrut sa stiu nimic ani de zile.
In 2004 ceva s-a schimbat. Omul asta a reusit sa gaseasca secretul minimei decente politice si s-a facut port-stindardul multimii.
Nu cred ca a avut o revelatie ideologica, ca a descoperit viziunea vre-unui miraculos raport dreapta-stanga in politica economicasau ceva asemanator. Nici vorba.
Pretentiile lui au fost mult mai modeste, la nivel social elementar : sa faca un mecanism social functional.
In doua vorbe, legiuitorul sa legiuiasca, executivul sa execute, justitia sa faca dreptate.
Ca economia ar fi mai buna pe stanga sau pe dreapta, sunt elemente dincolo de aceasta fundatie indispensabila a oricarei societati.
Si de atunci a inceput nebunia. Si am inceput si eu sa ma consum privind la ea, dovada ca nu-s nici eu tocmai sanatos la minte.
Cred ca au dreptate intr-un fel cei ce sustin ca de cand a venit Basescu nu au mai avut liniste.
Nastase e exponentul cel mai rasunator al "nelinistitilor".
Si acum au ramas cu o singura idee fixa : ca singura sansa de revenire la "linistea" hotiei generalizate este eliminarea lui.
In putinul timp la dispozitie (raportat la asemenea profunzime a schimbarii si asemenea intindere a putregaiului timpul la dispozitie nu a fost foarte generos) Basescu a facut tot ce a fost omeneste posibil ca sa puna fundatia unui nou tip de societate in Romania.
Una normala, care sa aiba reguli normale si care sa functioneze dupa aceste reguli.
Asemeni construirii unei case, s-a sapat, s-au turnat institutii-beton, s-au infiripat schelele pentru constructia propriu-zisa.
A fost o munca cumplita. Daca efectele au lovit chiar si in partidul pe care el l-a condus, in parteneri politici care l-au sprijinit sa ajunga in fruntea politicii romanesti, acestea au fost acceptate drept costuri inevitabile ale insanatosirii intregii societati.
La nivelul solului insa inca nu se vede mare lucru.
Totusi toate evenimentele care au rascolit colcaiala de serpi din vagaunile unde s-au inghesuit unii in altii, a caror groaza exponentiala a culminat cu intemnitarea lui Nastase, sunt tot atatea semne ca fundatia asta EXISTA.
Nu stim daca ea va rezista buldozerelor USL, hotarate sa rada complet si sa ingroape pentru inca un veac aceasta firava incercare de renastere a societatii romanesti.
Poate da. Poate nu.
Viq
Romanii vor avea de luat o decizie de uriasa importanta in doua etape : pe 29 iulie si apoi la alegerile legislative.
Ceea ce POPORUL ROMAN va decide va marca viitorul pentru cel putin 3-4 decenii. Efectele colaterale se vor intinde insa pe o perioada cel putin de trei ori mai mare. La fel cum a fost din anii '40, cand Romania a intrat pe orbita rusa.
Daca este demis, Traian Basescu va mai incerca probabil sa dea o mana de ajutor pentru alegerile din toamna si apoi se va intoarce impacat la o alta timona si un alt echipaj care-l va aprecia incomparabi mai mult decat o parte a poporului pentru care a facut toate astea. Este un om de exceptie, cu o meserie de exceptie, calificat si super-califcat, care va merge mai departe cu sau fara noi.
Daca poporul roman nu-l demite, Basescu va continua rolul de Ahab infipt in monstruozitatea politica romanesca.
Pentru poporul roman insa deciziile vor fi mult mai delicate. Daca il va demite, inseamna ca-l va "rasplati" pentru toate cele de pana acum cu titlul de "singurul presedinte post-decembrist" care nu merita sa primeasca nici macar pensie dupa cele facute.
Conform legii, un presedinte demis NU are acest drept.
Poporul va decide astfel ca acorda acest drept doar lui Ion Iliescu (constructorul sistemului ticalosit), lui Emil Constantinescu (invinsul acestui sistem) si (culmea culmilor) lui….. Crin Antonescu, probabil pentru ca ar utea fi salvatorul acestui sistem. Pentru ca si presedintii interimari AU acest drept.
Nu problema lui Bsescu va fi aceasta, (asa cum am spus pot paria ca-i lipseste marea si nu-l intereseaza aceaspectul financiar), ci a noastra. A celor pentru care el a facut ce a facut.
Scuze pentru lungime, de fapt intrasem sa spun cu totul altceva, dar te-ai referit la Basescu dpdpv al influentei lui in politica si rapotul lui cu societatea romaneasca si mi-am adus aminte de astea.
"Prostul nu rade de ce vede ci de ce-si aduce aminte !" – cred ca ma incadrez, ca idee, la faza asta.
De fapt voiam sa spun si aici urmatorul lucru pe care l-am scris c aproape 4 ani in urma
"1. Un referendum de suspendare a preşedintelui trebuie să se finalizeze cu rămânerea unui singur partener dintre cei doi aflaţi în conflict.
Alegătorii sunt de acord cu propunerea de demitere a preşedintelui făcută de Parlament, OK.
Alegeri prezidenţiale.
Nu sunt de acord cu asta, iar e OK.
Alegeri legislative.
Argument : actul de aducere cu forţa în faţa electoratului a unuia dintre cei doi parteneri politici presupune că toate mijloacele de reconciliere au fost epuizate şi conlucrarea lor nu mai e posibilă.
Ceea ce se decide este doar cine pleacă şi cine rămâne.
Este imperios necesar ca unul dintre cei doi să plece (cel pe care electoratul decide să-l schimbe) pentru o funcţionare normală a statului.
2. În egală măsură cu dreptul Parlamentului de a aduce în faţa electoratului înainte de termen un preşedinte ce nu-şi îndeplineşte atribuţiile, Preşedenţia trebuie să aibe dreptul de a face acelaşi demers cu distinşii parlamentari.
Preşedintele nu dizolvă Parlamentul ca instituţie, ci propune înlocuirea respectivilor indivizi ce formează legislativul în momentul respectiv.
Cu aceleaşi consecinţe ca la punctul precedent.
Argument : Relaţia dintre forţele statului trebuie să fie echilibrată şi să permită (eventual să oblige) la dialog de pe poziţii sensibil egale."
Mii de scuze inca o data pentru lungeala.
In definitiv, daca e prea mult, nu cetiti 😀
O zi excelenta tuturor !
Carmen Amza
Cel mai reușit articol pe care l-am citit vreodată . Nimeni să nu se supere pe mine pentru asta dar am simțit printre rânduri emoția pe care o am de câte ori se cântă Marseieza (La Marseillaise) în filmul Casablanca. Ești minunata Sorina!
Oscar
@ Sorina…cândva te-am judecat greșit. Acum, îmi cer scuze. Ești o femeie indignată pe bună dreptate. Ca mine. În plus, eu sunt și mâhnit. Rămâi așa cum ești: demnă și principială. Nu ești singură ! Sunt și eu, aici, alături de strigătul tău. RESPECT ! http://facebook.com/oscar.manto
geoxan
bravo Ssorina bine leai-i ziso.
Traian basescu este cel mai bun presedinte al Romaniei i-l stimez enorm de mult. vreau sa i vad la fund pe toti nesimtit-i din usl, vreau sa faca puscarie. Traian Basescu este cinstit este un om fantastic a scos tara din mizerie si din mana mafiotiilor. Cred ca cei care voteaza contra lui Traian sunt cei care neinformati si se uita la televiziuni de moguli in loc sa se uite la posturi care prezinta realitatea asa cum este ea ca de exenplu B1Tv. ce sa faca plagiatul de ponta cu tara ca habar nu are de capul lui, ce sa faca ala care chiuleste antonescu? sa chiuleasca de la serviciul de presedinte? pai asa ceva nu e inadmisibil! sunt un domn respectabil si vreau sa fiu tratat ca om in tara mea vreau sa ma reprezinte traian basescu. pentru el voi vota mereu
Anonim
Uslasii incearca cu disperare sa limiteze nr de sectii de votare din diaspora , ptr noi cei din Detroit ii f bine, vom merge cu autocarele la Chicago …o excursie binevenita , precis vom vota mai multi ca in 2009 , din 28 sectii din USA vor ramane doar 4 …nesimtitii .
Mischescu
Sorina, ai scris un articol cu patos. Mi-a plăcut. Îţi recomand cu umilinţă şi materialul meu la subiect: http://mischescu.blogspot.com/2012/07/basarabia-si-basescu.html
Îţi doresc "să trăim bine"! 😉
Toate bune!
Anonim
FELICITARI !
Victor_T
Ma bucur sa vad ca exista si asemenea pareri. Va astept pentru pareri si discutii
http://nupentrususpendare.wordpress.com/
Anonim
Cea mai mare stima pentru TB! Este un om cu caracter si coloana vertebrala. Voi vota NU pe 29, pentru ca tin cu dreptatea si libertatea!
TB, suntem alaturi de tine!!!