Media

Sulina. Ce s-a intamplat, cum s-a intamplat.

28 iunie 2009

Nu, nu s-a scufundat barja. A fost, in total, Bucuresti- Tulcea- Sulina- Bucuresti, un drum de 25 de ore si 18 minute. Traseul Tulcea – Sulina si retur l-am facut in 15 ore si 18 minute. Pe ceas. Si cu barja. Si a fost groaznic.Dar nu ma plang. Meseria asta are momente placute, neplacute si infinite experiente din care mereu inveti. E atat de frumoasa, incat niciodata nu te plictisesti. Daca n-o faci sau nu-ti place, niciodata n-ai sa stii si n-ai sa intelegi, cu adevarat, de ce altii o indragesc atat de mult.

Cat despre ce s-a intamplat acolo, cam asta a fost… Adica:

– De cum am ajuns, ne-am instalat camerele pentru transmisii. Totul era ok. Probele facute. Totul mergea brici. Insa de cum a aterizat presedintele, instalatia de sunet n-a mai mers. Brusc. Asadar, am ramas fara sunet. Noroc ca baietii de la tehnic si-au dat seama. Si camerele au transmis discusul presedintelui cu sunetul luat de la microfoanele noastre puse pe boxe. Altfel, presedintele ar fi vorbit live, dar ca un peste. Si n-ar fi fost placut deloc.

-Cand a intrat presedintele in curtea ce dadea la Farul Vechi, camera tv ce-l dadea in direct si care era a noastra a ramas fara semnal video. Pe post, apare ca o defectiune tehnica. In termeni tehnici se numeste fed. In realitate, cablul video de la camera fusese taiat. Nu stiu de cine, ca n-am vazut. Cablul l-am schimbat imediat, pentru ca sa dea la final iesirea presedintelui din curticica..

-Cand si-a finalizat discursul presedintele si a terminat de raspuns si la intrebari, s-a pozat cu copiii din tabara. Din nou, regia ne comunica : „Nu aveti sunet”. Intreb operatorul unde a pus microfonul. Imi spune ca e pe boxa. Ma duc inspre boxa. Acolo, langa boxa, directorul SPP statea si vorbea cu un alt domn. Cand ma uit la microfon, era decablat. Microfonul propriu-zis era pus intr-o parte si cablul de sunet in alta parte. Era logic, cineva il demufase. Nu stiu cine, ca n-am vazut nici asta. Directorul SPP se intoarce brusc cu spatele, eu mufez microfonul si imi vad de treaba….

– Presedintele se indreapta spre faleza. Il filmam asa cum il filmeaza restul televiziunilor. Numai ca noi aveam si car pentru transmisie din direct. Pentru ca ale noastre cabluri nu aveau cum sa ajunga si pe faleza, carul isi strange echipamentele si vine inspre noi. Urmeaza un direct, o relatare despre ce a facut presedintele acolo… Pana ajunge carul, presedintele intra in restaurantul „La Marea Neagra”. Localul are si o terasa, in aer liber, unde se aseaza presedintele. La masa cu el sunt autoritatile locale, o doamna – director adjunct al Liceului Blaga din Tiraspol si mai multi profesori, din tabara. La celelalte mese sunt copiii. SPP impanzeste gardul exterior al terasei, ca presa sa nu-l poata filma pe presedinte. Oricum, nu se vedea nimic, presedintele statea cu spatele, iar camerele tv daca stau prea mult in soare risca sa aiba mari probleme. Asa ca punem camerele la umbra. Doar transmisia live se face din fata restaurantului. Si cam atat.

-La un moment dat, presedintele iese din local. Incercam sa-l dam in direct, atat cat ne permite lungimea cablurilor. Cablul video era ok, numai ca cel audio, al microfonului, era aprope imposibil de miscat. Presedintele mergea , operatorul de pe car putea sa se miste dupa el sa-l dea in direct, dar eu nu puteam mai deloc misca cablul audio. Multi ofiteri de la SPP stateau cu picioarele pe el. Eu ii spun asistentului ca nu pot misca cablul. Sa incerce sa le spuna oamenilor sa se dea jos de pe el. Il trag putin, se misca ceva…Presedintele aude. La un moment dat, seful statului se indreapta spre un grup si da mana cu un domn. Vede cablul si inclusiv presedintele pune piciorul pe el. Momentul este filmat. Din acel moment, transmisia din nou ramane fara sunet.

– Presedintele isi continua plimbarea pe faleza. Se indrepta spre elicopter. Nici cablul video si niciun caz cel audio nu mai permit transmisia in direct. Las microfonul de direct jos, pe trotuar, in grija asistentului, si imi continui filmarea. Cu celalalt operator. Dupa alte cinci minute, are loc ”incidentul”.

De ce s-a intamplat? Discutia despre cabluri si microfon probabil, sau cine stie ce, i-a adus aminte presedintelui de „scoala scoate tampiti” de la Romexpo. O discutie surprinsa doar pe camera Antena3. Si, evident, de camera Palatului Cotroceni.

Si cateva cuvinte. Pentru cei care nu lucreaza in tv si tot isi dau cu parerea. Nu e vorba de paparazzi, nici de hartiuire, nici de ceva asemanator. Iar filmarile, in public, pe domeniul public, sunt numai in responsabilitatea cameramanului si a reporterului. Ei decid cand filmeaza, ce filmeaza si ce nu. Ei si nimeni altcineva.
Pe de alta parte, orice filmare trebuie sa aiba imagine si sunet. Ca nu mai suntem pe vremea lui Charlie Chaplin si a filmului mut. Asta a fost in 1900. A trecut, totusi, un veac. Si peste secol, inca alti 9 ani…

Problema Palatului Cotroceni este alta: vocea presedintelui se capteaza pe microfoanele reporterilor sau pe cele de pe camerele de luat vederi, fie ca vrem, fie ca nu, atunci cand filmam. Presedintele are un timbru vocal puternic .Numai ca ceea ce spune dansul si nu vrea ca oamenii sa auda, asta nu mai este deloc problema mea. Si nici in responsabilitatile noastre, de ziaristi.

In alta ordine de idei, eu cred ca oamenii au dreptul sa-si cunoasca politicienii exact asa cum sunt. Acesta e unul din castigurile democratiei. Si asta a izbandit presa romaneasca dupa 22 decembrie 1989. Si eu cred ca e foarte important. Si e bine in acelasi timp. Vorba unui amic: „nu e prima data cand presedintele se infurie pe oglinda care-i este pusa in fata. Insa dupa atatia ani, te-ai astepta ca presedintele sa invete, totusi, ca nu oglinda este problema…”. Despre asta vorbim, aceasta este discutia, de fapt.

Cat despre SPP, pe orice administratie stim…A fost, este si va fi bratul lung al presedintelui, oricare ar fi el…seful statului. Numai ca singura treaba a SPP este sa asigure protectia fizica a demnitarului, nu sa stea cu picioarele pe cabluri, sa le taie, sa demufeze microfoane, sa ia pe sus ziaristii… iar treaba STS nu e deloc sa bruieze transmisiile tv, atunci cand semnalul este ridicat pe satelit. Nu, nu acestea sunt atributiile lor, potrivit legii si regulamentelor de organizare si functionare ale acestor servicii, regulamente clasificate sau nu.

Pentru toti ofiterii din preajma presedintelui. Aceasta este legea. Mai jos sunt spicuiri din prevederile legale. ROF-ul (Regulamentul de organizare si functionare) il gasiti la generalul Lucian Pahontu. In sertar. E document clasificat. Poate o sa va lase sa-l consultati. E vorba, totusi, de meseria voastra, nu de a mea.

LEGEA NR. 191/1998
privind organizarea si funcþionarea Serviciului de Protectie si Pazã, modificatã si completatã prin Ordonanta de urgentã nr. 103/2002, aprobatã cu modificãri si completãri prin Legea nr. 67/2003

Secþiunea a 3-a Atributiile Serviciului de Protectie si Pazã
Art. 14. — (1) Serviciul de Protectie si Pazã, prin structurile sale specializate, are urmãtoarele atributii:
a) organizeazã si executã activitãti pentru prevenirea si anihilarea oricãror actiuni prin care s-ar atenta la viata, integritatea fizicã, libertatea de actiune si sãnãtatea persoanelor a cãror protectie este obligat sã o asigure, precum si pentru realizarea pazei si apãrãrii sediilor de lucru si resedintelor acestora;

h) intervine, independent sau în cooperare cu alte organe prevãzute de lege, pentru prevenirea si contracararea actiunilor de naturã sã punã în pericol viata, integritatea fizicã, sãnãtatea sau libertatea de actiune a persoanelor cãrora le asigurã protectie si securitatea obiectivelor pãzite, precum si pentru capturarea sau anihilarea elementelor teroriste ori agresive;

CAPITOLUL V
DISPOZITII FINALE

Art. 29. — (1) În cazul constatãrii unei infractiuni flagrante ori a unor tentative sau acte preparatorii pedepsite de lege, care pun în pericol viata, integritatea fizicã sau sãnãtatea persoanelor prevãzute la art. 1 alin. (1), cãrora li se asigurã protectie, ori obiectivele aflate în pazã, personalul Serviciului de Protectie si Pazã poate imobiliza fãptuitorul, predându-l de îndatã organelor competente, împreunã cu actul de constatare si cu mijloacele materiale de probã.

Si alte cateva importante precizari, in contextul dat.

1. Ofiterul SPP nu avea sub nicio forma dreptul sa ma atinga. Putea doar sa raspunda: „ Nu pot. Persoana este pe domeniul public”.

2. Eu nu am incalcat nicio lege. Nu am pus in pericol integritatea fizica a demnitarului. A pune in pericol integritatea fizica inseamna agresiune sau intentie vadita. Iar imaginile arata ca in niciun caz nu poate fi vorba despre asa ceva.

3. Eram pe domeniul public. Asta in cazul in care faleza si trotuarele din Sulina nu s-au privatizat intre timp, brusc.

4. Daca un comandant (oricare ar fi el, fie si seful CSAT) da un ordin ilegal si doreste sa-si asume integral raspunderea, in fapt si in drept, aceasta raspundere va fi impartita cu subordonatul care a executat.

5. Cadrelor militare nu li se poate ordona şi le este interzis să execute acte contrare legii,
obiceiurilor războiului şi convenţiilor internaţionale la care România este parte. Neexecutarea ordinelor în aceste condiţii nu atrage răspunderea penală şi civilă a subordonaţilor.

6. Nu era instalat niciun dispozitiv care sa ingradeasca prezenta oamenilor langa presedinte.

7. In atributiile SPP nu intra si imaginea. A demnitarului, presa…Imaginea, generic vorbind, oricare ar fi ea.

Una peste alta, in mod normal, lucrurile acestea n-ar trebui sa se intample. Nimeni n-ar trebui nici macar sa se gandeasca la ele, d’apoi sa le puna in practica fara nicio ezitare. In mod normal, imi spun prietenii, eu ar trebui sa dau in judecata ofiterul care m-a bruscat. In mod normal, ar trebui sa chem in instanta si SPP-ul in solidar…Si in mod normal, as castiga fara probleme. In mod anormal, n-am s-o fac. Pentru ca, in mod normal, astept ca aceste lucruri sa nu se mai repete. Nu numai cu mine, cu niciun ziarist din tara asta. Suntem in 2009 si, cel putin calendaristic, credem ca traim alte vremuri. Viitorul imi va arata daca ma insel sau nu….

ARTICOLE SIMILARE
25 Comentarii
  1. Răspunde

    Anonim

    29 iunie 2009 08:22:00

    intrebare:
    care este diferenta intre "relatare" si "interviu"?

    iti explic eu, ca voi habar nu aveti:
    "a relata" inseamna ca esti la fata locului, si povesteti ce se intampla, FARA SA INTERVII in desfasurarea faptelor.
    "A aduce la cunoştinţă publicului larg; a comunica; a transmite; a anunţa; a emite; a difuza"
    dex online

    a pune intrebari la care vrei raspunsuri se cheama INTERVIU.

    "Convorbire între o personalitate politică, culturală etc. şi un ziarist, în cursul căreia acesta îi pune întrebări spre a afla părerile personalităţii în diverse probleme (de actualitate), în vederea publicării lor în presă sau a difuzării lor la radio şi televiziune"
    dex online

    RELATARILE le puteti face oricum vreti voi, pe domeniul public, iar persoana publica nu se poate opune cu nimic.

    INTERVIURILE se fac cu acordul personei intervievate (stiu, vi se pare ciudat).
    si, in cazul unui sef de stat, in anumite conditii (da, chiar daca seful ala de stat e Basescu).

    o intrebare:
    are dreptul cineva sa faca pipi pe un personaj protejat de SPP?
    chestia asta nu afecteaza cu nimic viata, integritatea fizica, libertatea de actiune sau sanatatea obiectivului.

    conform afirmatiei tale de la punctul 7, ar fi ilegal ca SPP-ul sa intervina daca cineva vrea sa urineze pe un demnitar.

    la punctul 6, am o nelamurire.
    ce intelegi prin "dispozitiv"? un gardut, sau ceva de genul asta, sau folosesti termenul militar, prin care se intelege o formatie (SPP-ul in cazul asta).
    adica, nu-mi dau seama ce afirmi, de fapt: nu erau SPP-isti in jurul lui Base, sau nu era gard care sa opreasca accesul persoanelor neautorizate.

    conform relatarilor presei, exista un grup al ziaristilor (si unde ar fi trebuit sa stea TOTI ziaristii).
    este adevarat sau fals ce s-a relatat?

    daca da, n-aveai ce cauta in afara acelui grup.

    si ultima intrebare:
    cator presedinti li se mai intampla astfel de faze penibile, sa fie fugariti de ziaristi, si de ce crezi ca nu li se intampla asa ceva?
    cumva datorita profesionalismului, atat al ziaristilor, cat si a celor care ii pazesc?

    Dracu

    p.s. regret ca presedintele e inconjurat de o adunatura de imbecili (SPP-ul).

  2. Răspunde

    ziarist

    29 iunie 2009 09:01:17

    @ dracu. nu vreau sa continui aceasta discutie. Nu stiu daca ai lucrat in presa sau daca vei lucra vreodata. Daca eu iti spun relatare, relatare a fost. Ce a fost pe strada n-are nicio legatura cu relatarea si nici cu interviul. Comprendre? Capisci?

  3. Răspunde

    Anonim

    29 iunie 2009 11:32:52

    nu, nu lucrez in presa. asta pentru ca, spre deosebire de voi, am coloana vertebrala.
    da as putea sa spun ca traiesc cu o (fosta) ziarista in casa de vreo 10 ani.
    una care stie diferenta intre "relatare" si "interviu".

    daca n-ai priceput de ce te-a luat la suturi Basescu, iti explic eu: nu pentru ca filmai cum misuna el pe acolo (chestie absolut legala si normala, si care se cheama RELATARE), ci pentru ca in loc sa stai la locul tau, langa ceilalti ziaristi, ai fugit dupa el si ai inceput sa-i pui intrebari (chestie care se cheama INTERVIU). si eventual sperai sa-l mai inregistrezi fara stirea / voia lui, chestie pe care o fac PAPARAZZI. sau serviciile secrete. sau cei care vor sa santajeze pe cineva. alege-ti tu categoria in care vrei sa te incadrezi.

    revin cu explicatia:
    RELATARE: descrii ce se intampla la fata locului, FARA sa intervii in desfasurarea evenimentelor.

    INTERVIU: ii pui intrebari unei persoane, CU ACORDUL EI.

    Ai priceput diferenta?
    repet, ca sa intelegi:
    ca sa ii pui intrebari sefului statului, sau oricarei persoane publice (adica sa faci un interviu), trebuie sa te duci sa ii spui "nenea Cutare, imi acordati un interviu?".
    daca nenea ala zice DA, ii pui intrebarile. daca zice NU, nu-i pui intrebarile.
    hai ca nu-i asa de complicat.

    de ce iti spui tu pana la urma "ziarist"??? numai faptul ca te platesti Felix nu mi se pare suficient, daca n-ai habar de niste minime reguli profesionale.

    p.s.
    daca nu vrei sa continui discutia, ce rol are postarea pe blog??? daca voiai un monolog, nu era mai bine s-o parolezi, ca sa n-o citeasca ne-ziaristii?

    Dracu

  4. Răspunde

    ziarist

    29 iunie 2009 11:50:36

    @anonim. n-ai inteles nimic. imi pare rau. e o varza in ceea ce spui tu.

  5. Răspunde

    Anonim

    29 iunie 2009 12:34:41

    hai sa lamurim povestea, poate am inteles eu gresit. asa ca hai s-o luam batraneste.

    incidentul relatat de presa a fost:
    1. tu ai iesit din grupul ziaristilor, te-ai dus langa Base, l-ai intrebat de madam Ridzi.
    2. Base i-a cerut SPP-istului de langa el sa te indeparteze. zicand ca patronu tau e turnator si ca sunteti mai rai ca securistii.
    3. tu i-ai zis SPP-istului ca treaba lui e sa-l pazeasca pe Base, nu se te mute pe tine.
    4. Base i-a zis SPP-istului ca el nu se misca din loc pana cand tu nu intri in grupul ziaristilor.
    5. tu i-ai zis ca e persoana publica in spatiu public si tu iti faci datoria.
    6. Base n-a fost de acord cu tine, si ti-a zis cum crede el ca se face.
    7. ai fost inlaturata de SPP-ist (asta presupun eu, n-am vazut nicaieri scris negru pe alb).

    am gresit cu ceva pana aici, in desfasurarea faptelor?
    n-am vazut incidentul al tv, ma pot baza doar pe ziare.

    greselile tale, din punctul meu de vedere:
    1. daca toti ziaristii sunt pusi sa stea la un loc, e cu un motiv anume. si tu trebuia sa respecti regula, ca toti ceilalti.
    2. ce ti-a zis Base, ca sunteti mai rai ca securistii si ca lucrezi pentru un turnator, mi se pare irelevant, chiar daca pe voi va deranjeaza.
    ce mi se pare complet neprofesionist e fugaritul presedintelui si pusul de intrebari pe strada. in momentul in care deschizi gura sa intrebi ceva o persoana publica, din "relatare" se transforma in "interviu".
    de aici insistenta mea cu deosebirea dintre relatare si interviu.
    3. SPP-ul trebuie sa pazeasca presedintele de orice persoana care se apropie, si sa nu permita apropierea nimanui daca nu au aprobarea sa o faca. inclusiv a ziaristilor care "n-au intentii agresive".
    in jurul presedintelui exista o distanta minima in care nu are voie NIMENI sa intre, fara aprobarea presedintelui si a SPP-ului. nu, nici macar ziaristii care n-au intentii agresive.

    5. sa RELATEZI ce face presedintele in spatiul public e absolut ok, si nu-ti trebuie aprobarea nimanui. poti sa-l si fimezi, inregistrezi, etc, e ok.
    in momentul in care il INTREBI ceva pe presedinte (fie si cat e ceasul), nu mai e relatare, ci INTERVIU. si un interviu nu se ia in orice conditii.
    aici se vede lipsa voastra de profesionism.

    sper ca am fost suficient de logic ca sa nu ti se mai para o varza.

    Dracu

  6. Răspunde

    CALU

    29 iunie 2009 13:19:30

    omuletii presedintelui sunt ai dracu de eficienti cand e sa se asigure de blocarea bulevardelor prin bucuresti. mai ceva ca pe vremea lui ceashca spun cunoscatorii si injura soferii.
    ca isi pierde marea grandoare baselu cand se plimba prin tara (acolo are deschis un mod de "popularitate" care il lasa disponibil pentru eventuale bai de multime, glumite populare etc) asta e de bine, zic eu.
    cand a plecat baut cu masina nu s-au sesizat spp-isti. cand ii incalca teritoriu o ziarista ii sesizeaza el.
    e sensibil penibil jenibil ..

  7. Răspunde

    Anonim

    29 iunie 2009 13:49:24

    1. daca toti ziaristii sunt pusi sa stea la un loc, e cu un motiv anume. si tu trebuia sa respecti regula, ca toti ceilalti.

    vs 1 intr-o tara in care presedintele nu respecta nimic, si la fel cei mai mari din stat, ziaristii ar trebui sa inteleaga sa respecte regula de turma!

    2. ce ti-a zis Base, ca sunteti mai rai ca securistii si ca lucrezi pentru un turnator, mi se pare irelevant

    vs 2 e mai relevant ce spune un ziarist intr-o conjunctrura decat reactia presedintelui!

    3. SPP-ul trebuie sa pazeasca presedintele de orice persoana care se apropie, si sa nu permita apropierea nimanui daca nu au aprobarea sa o faca.

    vs 3 aprobare scrisa a primit fiecare pupaza cu care s-a pupat presedintele in decursul campaniilor pururi electorale?

    la 5 nu mai zic ptr ca nici tu nu ai zis la 4

  8. Răspunde

    Anonim

    29 iunie 2009 13:57:03

    sorina, imi pare rau, de data asta @dracu are perfecta dreptate. asa s-a intamplat si in cazul andreei pana care era teribil de curioasa asupra a ce are presedintele in cosul de cumparaturi. voi ii faceti publicitate.publicitatea negativa e tot publicitate. cu toata simpatia pentru tine, din punctul meu de vedere ati ajuns sa-l hartuiti!

  9. Răspunde

    Anonim

    29 iunie 2009 14:02:26

    toata lumea filosofeaza daca a fost sau nu relatare, daca a fost sau nu interviu. chiar nu conteaza! important e ca presedintele nu se opreste niciodata in fata presei sa ne zica "ia sa vedem, dragi ziaristi, aveti nelamuriri? intrebati-ma ca eu va raspund!" exclus!!! si atunci, tu ca ziarist dornic sa te alegi cu o mult-asteptata reactie de la cel mai important om din stat ce faci? devii umbra presedintelui si te tii frumusel dupa el, dar fara sa-l calci pe calcaie si incerci sa-l intrebi intr-un moment propice. mersul ziaristilor pe langa presedinte e de cand haul. si dupa ceausescu se mergea asa, pe iliescu il urmaream la fel, in multime, cu microfonul cu emitator pentru a capta sunetul. sorina matei nu i-a bagat presedintelui microfonul in nas, nu i-a sarit in fata si nu i-a tinut calea. l-a intrebat de la cativa metri distanta. alta data nu se supara si nu punea spp-istii pe noi. s-a suparat acum, brusc si dintr-o data. iar fazele cu calcatul pe cabluri, cu bruiaje… domnilot, astea nu se fac! in aceste conditii propun altceva. daca tot vrea presedintele discutii private, fara sa-i sufle in ceafa teroristii de ziaristi sa nu-si mai faca public programul. sa se duca discret in carrefour, la hus, sulina, slobozia etc, etc si nu-l mai urmareste niciun ziarist, nu-l mai da nimeni in direct. sa vedem daca asa ii convine! adriana

  10. Răspunde

    ziarist

    29 iunie 2009 14:22:48

    @adriana.bun, bun. tu crezi ca-i convine?

  11. Răspunde

    ziarist

    29 iunie 2009 14:36:55

    @ dracu.
    da, e gresit.
    1. eu eram unde era toata lumea. cameramanii erau mai in fata, reporterii mai in spate. unii cu microfoanele deschise(PROTV. Antena),altii nu (RTV). Eu nu l-am intrebat nimic atunci pe presedinte. N/am scos un sunet de cand iesise de la restaurant. E adevarat, il intrebasem o data cu fata de la Realitatea cu vreo 2 ore inainte, despre Ridzi. A raspuns omul, totul a fost ok atunci( presedintele pleca atunci de la Farul Vechi).
    Restul punctelor 2-7 sunt adevarate. Dar premisa este gresita. Acum intelegi? Niciun ziarist nu l-a intrebat nimic atunci. Mergeam toti ca oamenii normali pe strada. Si brusc, presedintele a inceput….Acum intelegi?
    Cat despre relatare, eu vorbeam de altceva. Relatare am facut eu din fata restaurantului. Adica o transmisie in direct( presedintele era in restaurant la ora aia) in care am povestit ce a zis si a facut pe acolo. Acum ai inteles? Nu trage concluzii te rog daca nu stii cum a fost. Eu oricum, cred ca am povestit destul de clar. Ideea e una: eu nu-l intrebasem nimic pe presedinte. El a izbucnit din senin. Vazandu-ma, eu cred ca si-a adus aminte de Romexpo. Asta e explicatia mea. Ce a fost cu adevarat in mintea presedintelui, ce l/a apucat… numai dansul poate spune. E corect?

  12. Răspunde

    Anonim

    29 iunie 2009 17:32:51

    Pînă la urma tu pe cine condamni aici ca nu mai inteleg, pe presedinte sau SPP-ul?
    Pe primul nu il judec, nu am priceperea necesară, va las pe voi ca sunteti in tema.
    In schimb as putea sa imi dau cu parerea asupra SPP-ului. Starea de pericol nu o poti aprecia dumneata, este strict atributul ofiterului in cauza. Daca el calca pe un fir probabil ca este o decizie luata pentru a impiedica ridicarea unui posibil obstacol pe traseul presedintelui (nu am vazut derularea fazei dar presupun din ceea ce scrii) – pentru tine este cablul de la microfon, pentru agentul de protectie poate fi un obstacol pe traseul demnitarului.
    In alta ordine de idei presedintele beneficiaza de un spatiu de siguranta, pe care are dreptul sa il ceara ofiterilor de protectie a i se respecta. Evident ca pentru indeplinirea lui ofiterul este obligat la o abordare de la simplu (si am aici in vedere o atentionare verbala) până la complex (imobilizarea persoanei). Daca nu ma insel si Isaia insista sa vorbeasca cu presedintele, iar odata ajuns in preajma lui l-a umplut de cerneala. Insistenta unui ziarist de a filma mersul pe jos al presedintelui (care din punctul meu de vedere nu poate fi o stire "priviti acum cum presedintele Romaniei merge pe jos" – suna penibil), poate fi interpretata ca un posibil pericol la adresa lui – si nu ma refer la filmare ci la insistenta de a te plasa in preajma lui, fara un scop anume. In mod normal nimeni nu se inghesuieste sa filmeze pe cineva mergand…sa fim seriosi!

  13. Răspunde

    Anonim

    29 iunie 2009 21:13:57

    Soro !!! Ori ce ai spune ai sarit calu'. Din toate punctele de vedere. Zi merci ca nu suntem in America de Sud. (Ah ce mi-ar place !!! … sa vad si eu un ziarist linsat de mafia… mmmmmm)
    Eu zic … ca luai un interviu! Deja suntem 2 !

  14. Răspunde

    Anonim

    29 iunie 2009 23:54:28

    Sorina, apropo de profesionalism… cu tot respectul, dar dupa atatia ani de televiziune ar cam trebui sa stii ca "fed" se scrie "fade". "Fed" probabil e in capul unor ziaristi, dar pe post iti zic sigur ca daca intra e "fade".

    Pe de alta parte la faza cu calcatul pe cablu ii dau dreptate anonimului din celelat coment. Acel cablu poate fi un pericol pentru demnitar, respectiv daca nu e atent se poate impiedica de el. Masura luata de spp a fost una fireasca. Au calcat pe el pentru a-l lipi de pamant.

    Din punct de vedere tehnic, daca acel cablu s-a intrerupt doar pentru ca a calcat cineva pe el, inseamna ca a fost un cablu de kkt in niciun caz unul profesional. Alea profesionale te poti si spanzura cu ele daca vrei si nu se intrerup asa usor.

    Eu sincer nu inteleg cum v-a picat prima oara sunetul. Care instalatie de sunet nu a mai mers? Voi cum captati sunetul? Da si tu mai multe detalii. 🙂

  15. Răspunde

    Dan

    30 iunie 2009 01:36:23

    Da, nu s-a scufundat barja.
    Nu mi se pare in regula ce ai facut si nici cum povestesti incidentul. Si tine minte, nu-mi place Basescu deloc. Si totusi… exista niste limite, in fiecare meserie.
    Auzi, Sorina, dar aia de la Antene chiar nu au pe altcineva sa trimita, daca tu ai ajuns sa-l iriti atat? A irita nu e intocmai cea mai buna chestie ca sa obtii stiri…

  16. Răspunde

    sandman

    30 iunie 2009 20:23:47

    Punem pariu ca n-o sa se intimple nimic si ca Presedintele va face mereu (cit va mai fi in functie) tot ce vrea?

  17. Răspunde

    Ionut

    30 iunie 2009 20:36:05

    buna sorina…sincer, mi-a fost greu sa vad cum oamenii astia, unii ascunsi dupa anonimi, dovada a barbatiei lor, stau si te judeca ca in fata lui pilat…viziunea mea este una mai simplista..urmarindu-te de atata timp, citind si blogul tau si vazand cate oprelisti intampini mereu din partea lui turcanel, mi-am dat seama ca gestul lui baselu paharelu nu putea decat sa fi incheierea apoteotica a razbunarii unor fiite mici, mici de tot.
    mult succes in continuare, ai grija de tine si tine-te tare pe baricade. sunt alaturi de tine:)

    cu drag,
    ionut

    http://ionutiancu.blogspot.com

  18. Răspunde

    Anonim

    1 iulie 2009 06:17:38

    @Sorina
    deh, daca colegii tai din presa is asa de imbecili, io n-am ce face.

    tu ce ai intelege de aici?
    "Şeful statului le-a cerut, ieri, la Sulina, imperativ gărzilor sale de corp să o îndepărteze pe reprezentanta trustului de presă Intact, care avea microfonul deschis pentru a putea prelua eventualele sale declaraţii. Ziarista a insistat, rugându-l de mai multe ori pe Traian Băsescu să ofere o opinie referitoare la felul în care ministrul Monica Iacob-Ridzi a cheltuit banii pentru Ziua Tineretului."

    de aici greseala mea de la punctul 1.

    acum, nu mi se pare deloc imoral faptul ca Base, dupa ce s-a fript odata, sa aiba grija sa nu mai fie inregistrat fara voia lui.
    eu cu siguranta m-as pazi 😀

    sigur, putea sa se abtina la chestiile cu seful tau turnator si cu securistii (desi si aia te ascultau fara voia si fara stirea ta, asa ca oarecari asemanari exista).

    si DA, sa inregistrezi pe cineva fara voia lui, se cheama ca esti paparazzi, nu ziarist.

    "Il tin undeva (microfonul), in jos, sa nu sara nici in ochii „binevoitorilor”, dar in asa fel incat sa si capteze cate ceva…ce-o putea si el."
    "Si sa nu mai reusesc sa inregistrez deloc discutia presedintelui cu Liiceanu."

    asta ca sa iti dau un exemplu de cum, in mod intentionat, ai inregistrat discutia dintre 2 persoane, fara a te deranja sa le ceri acordul.
    aia 2 nu zbierau sa se auda in toata tara, ci tu ai depus eforturi destul de serioase ca sa ii inregistrezi.

    Pentru cablurile taiate, da in judecata SPP-ul. nu glumesc, ar trebui sa o faci.

    Concluziile mele:
    * Base ar putea sa se abtina de la declaratii prostesti, si poate lua masuri sa se protejeze si tacand din gura.
    * SPP-istii lui Base sunt niste imbecili incapabili.
    * a inregistra persoane fara voia lor e o chestie porceasca.
    chiar daca persoanele respective sunt in public, si sunt persoane publice, e o mare diferenta in a inregistra ceea ce vrea sa declare omul, si a trage cu urechea la ce discuta cu altii.
    e diferenta intre "ziarist" si "paparazzo".

    Dracu

    Dracu

  19. Răspunde

    Anonim

    1 iulie 2009 06:44:39

    @adriana
    Se pot cere interviuri administratiei prezidentiale. Care se pot accepta sau nu.
    Din cate stiu, se mai organizeaza si conferinte de presa.

    Presedintele mai are si alte lucruri de facut (mai bune, chiar) decat a fi la dispozitia presei oricand i se scoala unui ziarist ca are intrebari, nu crezi?

    Ca sa nu mai vorbim de faptul ca sunt cu siguranta cel putin cateva zeci, daca nu chiar sute de ziaristi care se simt indreptatiti sa puna intrebari presedintelui, pe diverse teme. Daca le-ar da satisfactie tuturor, n-ar mai ramane prea mult timp sa-si faca jobul, nu-i asa?

    “te tii frumusel dupa el, dar fara sa-l calci pe calcaie si incerci sa-l intrebi intr-un moment propice.”
    Presupun ca te referi la calcatul pe calcaie in sensul propriu al cuvantului, ca altfel….
    imi aduc aminte de donsoara ziarizda Pana, care zicea
    "Reporter: Cam multe cumparaturi… pentru cat timp?"
    ei, asta da interviu profesionist, pe teme de importanta nationala.

    Pentru fazele cu cablurile, dati SPP in judecata pentru distrugere de bunuri.

    Presedintele is face public programul NU PENTRU A FI FUGARIT DE ZIARISTI, ci pentru ca e normal ca alegatorii sa stie ce face alesul.
    E o chestie absolut normala pentru un presedinte sa aiba un program de activitate, si iarasi e firesc sa fie public acel program.
    Voi sunteti chiar cretini, aveti pretentia ca Base sa-si puna peruca daca iese din casa??? Vrei sa mearga numai pe strazi laturalnice, ca altfel e invitatie la viol media?

    Ce dracu, va obliga Basescu sa-l dati pe post??? N-aveti decat sa-i puneti embargo media daca sunteti asa loviti in onoarea voastra profesionala (e o gluma asta, voi habar n-aveti ce e aia).

    Si chiar daca va anunta “Base iese la cumparaturi”, ca ziaristi de renume international ce sunteti, va puteti da seama daca asta e important sau nu?

    Dracu

  20. Răspunde

    Anonim

    1 iulie 2009 12:41:02

    pt dracu…

    nu vreau sa folosesc blogul sorinei matei pentru a te invata sa fii diplomat sau pentru a le da replici celor care sunt prost crescuti. asa ca tine! aici fiecare isi spune parerea, dar cu o limita. cand ajungi sa-i jignesti pe ceilalti inseamna ca ti-ai terminat argumentele. prin urmare, dracu… "Voi sunteti chiar cretini, aveti pretentia ca Base sa-si puna peruca daca iese din casa???" astept scuzele tale pentru apelativul folosit, respectiv cretini. adriana

  21. Răspunde

    alina

    4 iulie 2009 19:57:20

    Cabral nu merita asta putem lua atitudine
    aici sau aici

  22. Răspunde

    Anonim

    5 iulie 2009 11:39:50

    intreaba-l pe domnul Pahontu de ce a stat in genunchi in 2004 in fata ministrului MAI de atunci domnul Saniuta?sau de ce spune peste tot ca el a fost ofiter de armata cand de fapt el a fost ofiter de trupe de securitate cu scoala facuta la Sibiu la transmisiuni?sau de ce a cerut colectia speciala a lui Ceausescu de la Muzeul National De Istorie,ca dupa aceea sa o praduiasca si sa o distruga pe cand acesta era comandant la BSIJ?

  23. Răspunde

    Anonim

    5 iulie 2009 11:46:04

    sau, de ce la adus in SPP pe domnul NUTU,cel care a aruncat cenusa cadavrelor arse la jilava in 1989 la canalul de la Popesti Leordeni? erau acele cadavre aduse de la Timisoara pentru a fi incinerate la fortul de la Jilava.Oare o stii BASESCU pe cine are la SPP.CUM O SA FIE IN CAMPANIA ELECTORALA CAND O SA BUBUIE IN PRESA ADEVARATE BOMBE?

  24. Răspunde

    Anonim

    5 iulie 2009 12:49:30

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

  25. Răspunde

    Anonim

    5 iulie 2009 12:51:36

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

LASĂ UN COMENTARIU