Media

DE CE a murit deontologia lui Tolontan?

11 mai 2007


Mi se pare incredibil. Un ziarist, Catalin Tolontan, de la care inca mai aveam pretentii, a scos, astazi, pe piata, editia de campanie electorala a Gazetei Sporturilor. Evident, pro Basescu. Asa se face ca pe prima pagina a Gazetei Sporturilor si, de fapt, in tot ziarul, sunt bolduite toate NU-urile din titluri si materiale. ” NU mai raman la Rapid”, „Steaua NU joaca marti”, ” NU ma pot propune singur”, „NU rata CD-ul de marti, din Gazeta”, etc. Evident, NU-ul este electoral. Adica un NU- al demiterii presedintelui Traian Basescu, pentru ca NU-i asa? Tolontan a declarat public ca va vota „NU” demiterii lui Traian Basescu, la referendum. Problema este urmatoarea: in cazul in care Tolontan a facut asta nesilit de vreun contract de publicitate( ceea ce ar fi extrem de grav), nu e necesara oare o reactie a Clubului Roman de Presa? Chiar e necesar ca maretele convingeri politice ale domnului redactor-sef trebuie sa fie expuse in tot ziarul? In ziarul lui de sport? Nu putea sa si le puna pe blog si sa-si bolduiasca toate NU-urile? Si sa si le bolduiasca de mai multe ori daca poate? Sau, ma gandesc, sa-si faca un blog „NU Tolontan”? De ce n-a acceptat domnul Tolontan, in mod cinstit, publicitate electorala de la Traian Basescu, in formatul clasic si pe bani, probabil, mai putini( daca e vorba de publicitate), si a ales aceasta forma de publicitate mascata si parsiva, in care li se inoculeaza oamenilor, cititorilor Gazetei, ideea de a vota NU? Este corect, este deontologic????

Ce mi se pare naucitor este ca insusi domnul Tolontan se mandreste cu asta. Cititi si va cruciti:

May 10th, 2007

„In editia tiparita a Gazetei de azi apare o forma de publicitate neconventionala, uzitata in general pe Internet si care nu a fost folosita niciodata pina acum intr-o publicatie pe hirtie.
E o idee a Gazetei Sporturilor si o premiera pentru presa scrisa. Toate cuvintele NU care apar in paginile 1 si 24 ale ziarului sint diferentiate prin marire si colorit. Textul isi pastreaza sensul normal, iar clientul, tabara care il sustine pe Traian Basescu, obtine un efect important: clarifica prin impact ca oamenii care vor ca Basescu sa ramina presedinte trebuie sa voteze NU la referendumul de pe 19 mai.

Clientul este astfel ajutat sa clarifice confuzia care persista in privinta lui NU si DA la referendum.
Asa cum Gazeta procedeaza de fiecare data, reclama este marcata explicit cu PUBLICITATE. Si, ca sa nu ingaduim nici un dubiu, exista chiar un anunt: “Diferentierea cuvintului NU din articole este o forma de publicitate electorala.

Ideea a venit de la cuvintele cheie de pe Internet, cele care, marcate fiind, au link catre anumite siteuri si de la campania de pe net “Coca Cola zero zahar”, unde Creatia si PR-ul agentiei Mccan-Erickson din Romania a scos in evidenta O in texte, pe post de zero” – spune, mandru, Tolontan.

Asadar, ziaristul Tolontan isi ajuta fara nicio jena clientul preferat Basescu. Chiar el o recunoaste. Iar cititorii Gazetei, care sunt aproape 70.000 zilnic, sunt obligati sa-l inghita si sa mai dea si bani pentru asta. Curat, campanie electorala murdara! Curat „deontolog”, domnul Tolontan…Ce ziceti? Sa bolduiasca si DA-urile?

ARTICOLE SIMILARE
7 Comentarii
  1. Răspunde

    Balcic

    11 mai 2007 13:40:17

    Concurs: cine reuseste sa observe primul locul unde apare in Gazeta urmatoarea fraza, va primi gratuit numarul exact de „nu-uri” bolduite pe prima si ultima pagina. Si acum fraza:
    “Diferentierea cuvintului NU din articole este o forma de publicitate electorala”.

  2. Răspunde

    ziarist

    11 mai 2007 13:45:25

    ti se pare normal ce face Tolo?

  3. Răspunde

    Balcic

    11 mai 2007 14:44:09

    Nu. Mi se pare mai normal ce face EvZ cand publica (cu P, este adevarat) poza cu Basescu facuta de liberali. Sau cand Jurnalul Nat. publica trei sferturi de pagina cu marea dezvaluire a PC – interviul luat de D. C-tin unui fost securist.
    OK, asta a fost asa, ceva ironic.
    Un raspuns serios ar suna asa: in mod normal, orice ziar ar trebui la inceputul campaniei sa-si declare foarte clar si deschis sustinerea pentru una dintre parti. Asa se intampla in SUA.
    La noi, sub pretextul publicitatii, se publica orice, cu sau fara P. Sunt ziare care publica si publicitate proBasescu si antiBasescu. Se gandesc ei ca asa este corect. Vezi Doamne, cititorul are de unde alege.
    Ca cititor, nu vreau asa. Vreau sa stiu opinia clara a ziarului. Si vreau sa nu primeasca publicitatea de la PNL, daca nu e de acord cu politica dusa de PNL.
    Si, bineinteles, exista si clasica deja in Romania, varianta a trustului Intact. N-o mai definesc ca o stim cu totii.
    Tragand linie, as spune ca in contextul presei din Romania, lui Tolontan nu ii reprosez nimic, atata timp cat au marcat cu P (vezi anuntul) si el s-a declarat proBasescu. Imi pare mai corect decat altii.

  4. Răspunde

    ziarist

    11 mai 2007 15:07:28

    Da. Am inteles punctul tau de vedere. Eu nu sunt insa de acord cu ce face Tolo…

  5. Răspunde

    Masi

    15 mai 2007 19:03:03

    Da, a naibii libertate de exprimare, cum au unii tupeul să chiar creadă în ea…

  6. Răspunde

    celia_cruz_rumana

    16 mai 2007 06:53:45

    Ca telespectator, ascultator si cititor am ajuns sa indragesc foarte mult grupul intact, din diverse motive obiective dar si subiective. Ce mai, pur si simplu am la suflet aceasta mare familie. Pentru ca asa va vad eu: va sprijiniti unul pe altul, va ajutati la nevoie,va promovati reciproc si asa mai departe-adica o familie fericita. Insa, cu ocazia referendumului, a incoltit in mine o intrebare care ma macina foarte mult: Oare Intact este asemea unui mar rosu, frumos, „apetisant”, care iti lasa gura apa, dar care atunci cand musti din el iti dai seama ca nu este altceva decat un fruct banal plin de viermi?

  7. Răspunde

    Masi

    16 mai 2007 08:28:40

    „Iar cititorii Gazetei, care sunt aproape 70.000 zilnic, sunt obligati sa-l inghita si sa mai dea si bani pentru asta.”

    Mă, eu n-am văzut pînă acum ca vînzătorii de la chioşc să pună pistolul la tîmpla muşteriilor şi să-i oblige să cumpere GSP.

    În ce fel sunt obligaţi ?

LASĂ UN COMENTARIU