Politic

Exercitiu de sinceritate. Eu nu votez! Voi?

21 noiembrie 2007

Orice s-ar întâmpla, nu votez. De ce? E simplu. N-am cu cine. Şi nici la referendum nu votez. De ce? Pentru că varianta Pro Democraţia mi se pare mai bună. Mai reprezentativă pentru electorat. Cu toate că nici eu nu înţeleg de ce n-au delimitat colegiile electorale. Şi de ce se va face o comisie care se va ocupa de asta…O comisie a Parlamentului, evident. Parlament care ştim cum lucrează… Şi e pierdere de vreme să te duci să votezi, existând o probabilitate foarte mare ca referendumul să fie invalidat. Mai mult, aceleaşi argumente ale preşedintelui Băsescu spuse de dimineaţă, la prânz şi seară, pe toate canalele radio şi tv, pe toate telefoanele, în toate scrisorile şi în toate judeţele pe mine nu m-au convins. Deloc. Ba chiar m-au obosit…

Am votat în 1996. Oare cine n-a votat atunci? N-am votat în 2000. Eram convinsă că Vadim va pierde. Aşa cum cred că referendumul acesta va fi degeaba…. Nici în 2003, n-am votat. Dar în 2004, am făcut-o. Şi poate, poate o voi mai face în 2009, la prezidenţiale. Poate… Depinde de ce candidaţi vor fi atunci. Până acum, nu se arată nimic spectaculos…

Oricum, au mai rămas trei zile. Trei zile până la măreţul vot. Şi vă întreb, la modul cel mai sincer. Voi vă duceţi să votaţi? Aveţi cui să daţi votul ? Dau leapşa, în ordinea blogrollului meu: Lui Ion Iliescu, lui Sisif, Teodorei, lui Lucian, lui Biţi, Ancăi, Cristinei, lui Cristi, Sandrei, Biancăi, lui Vasile Dâncu, lui Adrian Năstase, lui Dan Mihalache, lui Dan Andronic, Andrei Crivăţ, Claudiu Pândaru, Cătălin Tolontan, Cozmin Guşă, Vlad, Popeascăi, lui Bădin, Mariei Coman, secţiei Social, Oanei Despa, Roxanei Toma, Oanei Dobre, lui Mile şi lui Zoso. Şi oricui mai vrea să facă acest simplu exerciţiu de sinceritate…Sunteţi bineveniţi!

ARTICOLE SIMILARE
42 Comentarii
  1. Răspunde

    Moliere - fante de cartier

    22 noiembrie 2007 00:16:07

    Prima parte a intrebarii e simpla …NU . Nu ma voi duce la vot . A doua parte , insa , e ceva mai complicata . As putea spune simplu …DE-AIA … Dar nu pot . Gazda blogului e mult prea pretentioasa si nu ar accepta o asemenea formula obscen de primitiva ( ce zici ?). Nu ma duc din mai multe motive .
    1. Nu e obligatoriu ( asta e revolta mea in fata sistemului ).
    2. Pentru uninominal oricum nu m-as fi dus …. Deja avem o lege votata in Parlament, care va fi promulgata si va intra in vigoare . Si nu-mi place sa fac lucruri fara rost .
    3. Pentru europarlamentare …… Nici acolo . Pe cine sa votez….Ca om de stanga , pe cine sa trimit eu la Bruxelles ….Partidul lui B-01-PSD ??? Pe corlatean (litera mica nu e o greseala) , care nu stie cum sa se imparta intre Bruxelles si functia de secretar-general ???
    Pe bostinaru , care a suportat umilinta maxima si s-a autopropus ??? Pe Daciana , fata lu’tata ??? Hai sa fim seriosi ….Si la Bruxelles ….Macar aici ii mai vedeam ce fac !

  2. Răspunde

    palatul sutu

    22 noiembrie 2007 05:28:18

    Am sa-ti raspund la leapsa aici. DA, voi vota duminica. Stiu cu ce partid, stiu deasemenea ce sa votez la referendum.

  3. Răspunde

    Anonim

    22 noiembrie 2007 06:00:44

    Votez la europarlamentare. Partidul National Liberal.

  4. Răspunde

    Anonim

    22 noiembrie 2007 06:44:14

    eu voi vota , si stii pe cine???.P. S. D

  5. Răspunde

    cineva

    22 noiembrie 2007 07:05:11

    Voi vota. Si asta nu pentru ca s-ar fi diversificat clasa politica ci pentru ca nu las – pentru mine -sa aleaga altii. Pentru ca asa se intampla: cei mai ferventi, ca sa nu spun fanatici, merg iar cei cu multa lehamite stau acasa. Si pentru ei hotarasc cei care merg. La referendum nu ma duc.

  6. Răspunde

    cvasiloxodroma001

    22 noiembrie 2007 08:01:58

    Razboiul dintre Palate e o diversiune ieftina, o realitate virtuala in spatele careia cele 2 asa-zise tabere isi umfla frateste buzunarele. Valuri de indignare se declanseaza din tabara mercenarilor unei parti a presei patronata de Voiculescu si de Patriciu la spusele Jucatorului, la fel cum si din cealalta parte a presei detinuta de Vintu si de Sirbu vine raspunsul la imbecilitatea congenitala a ministrilor guvernului Tariceanu. In realitatea palpabila nu se intimpla nimic. Loteria Romana e mulsa mai departe de gurista de la PC, iar pentru miliardele de euro subtilizate de baietii destepti, Justitia n-are antidot, pentru ca asta e genul de normalitate dorit a fi mentinut in Romania. Iar dvs. alimentati prin blog si articole “deontologice” aceasta realitate virtuala daunatoare facindu-va ca ploua cind va amintesc despre obligatia elementara de a va informa si de a informeze la rindul sau corect opinia publica. Repet : citeste coloana din stinga de pe pagina : http://www.myspace.com/val2002
    si spune daca in ultimii 9 ani ai fost cumva jurnalist.

  7. Răspunde

    Arhi

    22 noiembrie 2007 09:58:27

    da, stiu, sunt un nemernic, dar nu imi voi exrcita dreptul si obligatia constitutionala.
    ptr ca m-am saturat sa dau girul de imbogatire unor nimicuri.
    HUO!
    PS: HUO lor, desigur, sa nu intelegi altceva….

  8. Răspunde

    radu popa

    22 noiembrie 2007 10:48:43

    am un comentariu la postul cu dosarele DNA si M.Mitrea

    Cred ca suntem in fata unei manipulari ordinare: Ayatolahul National Al Tupeului nu a recitat numele lui MM tocmai pentru a lasa senzatia ca il protejeaza si astfel, unii ziaristi sa’l banuie pe MM ca fiind omul lui TB. In felul asta, el isi mai spala oamenii de la Cluj a caror fata e manjita de prietenia cu TB. Cool, nu?!

  9. Răspunde

    radu popa

    22 noiembrie 2007 10:50:20

    sutule, daca si acum votezi tot cu PD’istii, atunci meriti tot ce ti’au facut

  10. Răspunde

    zmeura

    22 noiembrie 2007 11:23:06

    Sorina, asta face un adevarat jurnalist, prin post-ul asta?

  11. Răspunde

    eu...

    22 noiembrie 2007 11:27:37

    Am facut exercitiul de sinceritate. Fiind cam lung, l-am postat la mine pe blog 🙂

  12. Răspunde

    danielt

    22 noiembrie 2007 12:16:08

    A nu vota nu este o optiune, oricat ar parea de straniu, democratia necesita implicare si deci vot ca sa functioneze. In dictaturi nu trebuie sa votezi, nu e necesar pentru ca asa e sistemul. A nu vota este un teribilism, un sictir in democratiile mai vechi, dar nu la noi. A indemna pe altii sa nu voteze este deja un infantilism. Astept articolul, „Exercitiu de sinceritate. Eu nu vreau sa mai traiesc. Voi!”.

  13. Răspunde

    CALUGARUL TEOFIL

    22 noiembrie 2007 12:39:28

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

  14. Răspunde

    moromete

    22 noiembrie 2007 12:40:15

    Daca nimeni nu te reprezinta anuleaza-ti macar votul. Daca nu-ti convine varianta presedintelui voteaza NU la referendum.

    In fara de imposibilitatea de deplasare sau alte chestii de forta majora nu vad nici o scuza pentru a nu vota…

  15. Răspunde

    Cristi (Agentia de Rating Politic)

    22 noiembrie 2007 14:50:34

    Da. Merg si eu, nu vorbesc pentru toti din Agentie, dar eu ma duc.
    Uite ca a scos Realitatea rezultatele CSOP (http://ratingpolitic.wordpress.com/2007/11/22/actualizare-rezultate-csop/) si spun ei ca nu o sa fie mai mult de 44% la urne.
    Si chiar asa, ce parere aveti de chestia asta, ca si Realitatea si Antena3, difuzeaza date de sondaj in ciuda amendamentului acela care nu ii lasa?

  16. Răspunde

    OANA DESPA

    22 noiembrie 2007 16:34:20

    duduia e servita. 😀

  17. Răspunde

    OANA DESPA

    22 noiembrie 2007 16:34:20

    duduia e servita. 😀

  18. Răspunde

    ziarist

    22 noiembrie 2007 16:43:07

    @moliere, fante de…- te inteleg mai mult decat crezi

    @zmeura. dezvolta please…sinceritatea si jurnalismul la tine sunt antagonice?

    @eu. merci

    @danielt…parerea ta…a mea e alta

    @moromete..de ce sa-l anulez cand pot sa nu votez? as vrea, dar n-am ce…

    @oana. merci

  19. Răspunde

    Ezry

    22 noiembrie 2007 17:04:37

    Da voi vota pentru uninominal. Poate ca si pentru europarlamentare, dar nu stiu cu cine. Nici intr-un caz nu PSD sau PNL.
    PSD nu, pentru ca este partidul care franat Romania in anii 1990-2004, PNL nu, pentru ca e partidul ce-l accepta ca ministru pe chiuariu. Nu voi vota o lista ce contine pe primele locuri candidati, ce au absolvit universitati particulare, pentru ca stiu ca au bacground apropiat de nivelul marii ( adica aproape zero). Asemenea persoane nu pot aborda cu profesionalism probleme de interes pentru Ro.

  20. Răspunde

    Ezry

    22 noiembrie 2007 17:06:03

    rectific in postul precedent: a franat si background!

  21. Răspunde

    Maria Coman

    22 noiembrie 2007 18:13:28

    eu am raspuns fara sa vad leapsa. nu, nu votez. am explicat de ce. plus inca ceva. pur si simplu nu vreau. nu am chef. nu cred ca merita efortul drumului. habar nu am la ce sectie ar trebui sa ma duc. si nici nu vreau sa ma interesez

  22. Răspunde

    Anonim

    22 noiembrie 2007 18:39:18

    Pai daca persoane informate ca tine nu se duc la vot…i rest my case.Chiar ca ne meritam soarta,…si politicienii.Ma intreb cum mai poti sa le reprosezi ceva celor care sunt alesi.De vreme ce tu nu ai facut cel mai simplu si elementar lucru:sa faci o alegere.Stii ce zicea JFK… intreaba-te ce poti face tu pt tara ta, nu?Culmea e ca romanilor tocmai asta le-a mai ramas.Sa voteze o data la 4 ani, sau mai des (Basescu stie de ce).M-ai dezamagit, Sorina

  23. Răspunde

    Bibliotecaru

    22 noiembrie 2007 20:30:37

    Să nu votezi pentru că nu eşti de acord cu ce propune referendumul înseamnă să trişezi. Dacă nu se face 50%, adică 9 mil. şi ceva de votanţi, DA va pierde chiar dacă NU are 0% din voturi. Dacă lipsa de la vot dădea dreptate lui Traian Băsescu, aţi mai ocoli votul? Care e răspunsul sincer?, oare argumentul nu cade în aceste condiţii?
    De aceea spun că e o trişare. Nu eşti de acord, trebuie să votezi NU. Eu nu ştiu ce voi vota. Dar voi ajunge la o concluzie şi mă voi duce să votez DA sau NU. Sunt obligat să fac asta. Nu pot să comentez politică (la nivelul meu minim, dar tot comentariu se numeşte) şi să spun apoi că nu mă interesează. Să nu mergi la vot nu înseamnă în acest caz un mod de a exprima un mesaj politic ci de a susţine un joc politic. Susţinerea unui joc politic de face părtaj la el. Eu vreau să fiu imparţial înainte şi după vot. Poate aleg să votez abţinere, să anulez votul, dar de mers e musai.

  24. Răspunde

    Maria Coman

    22 noiembrie 2007 21:16:49

    bibliotecaru- de ce sa nu mergi inseamna joc politic? pina la urma, e alegerea mea daca ma duc sau nu. si de ce sa ma duc daca nu am ce sa aleg? daca niciuna dintre optiuni nu mi se pare acceptabila din punctul meu de vedere. si in principiu ma refer la europene. si asta ne duce la alt subiect. toata lumea vorbeste despre referendum. important e si ca trimitem 35 de oameni la bruxelles sa ne reprezinte. iar oferta pe care o fac partidele mi se pare jenanta. sunt oameni care au facut ceva in anul asta la parlament si care ar putea sa nu se mai intoarca acolo, din cauza luptelor de la bucuresti. in schimb vor ajunge niste unii si niste unele care nu au nicio treaba cu nimic

  25. Răspunde

    soferul

    22 noiembrie 2007 21:51:40

    Daca nu te duci este revolta fata de sistem? Si ce rezolvi? Le pasa politicienilor de absenteism? Nu. Din contra: cat mai multi nehotarati sa nu vina si sa vina alegatorii din nucleele dure ale partidelor. Deci, Maria, faci un joc politic atunci cand nu te duci. Si nu il faci in interesul tau.
    Dupa cum spunea Doc, „scorul în alegeri nu depinde de numărul absenţilor”.

  26. Răspunde

    Andrei Bădin

    22 noiembrie 2007 23:43:57

    sorina, nu stiu daca ma duc. evident daca voi face acest gest nu voi vota uninominalul lui base care este foarte periculos acum pentru romania. am tot scris despre el si deci nu am de ce sa vin cu alte justificari. e un pas spre o dictatura de catifea. la europarlamentare? daca voi face gestul cred ca voi vota pnl. este singura lista de partid mai de doamne ajuta. dar nu stiu daca voi vota. tot raul cel mai mic…

  27. Răspunde

    ziarist

    22 noiembrie 2007 23:48:09

    @anonim. as vota, dar n-am cu cine. decat sa votez toti idiotii, mai bine nu..

    @soferul. joc politic faci si daca te duci, nu? depinde cum vezi…paharul plin sau paharul gol…

  28. Răspunde

    Anonim

    22 noiembrie 2007 23:48:37

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

  29. Răspunde

    ziarist

    22 noiembrie 2007 23:52:54

    @andrei. PNL? pana la urma e optiunea ta..dar totusi, PNL? tu ai vazut candidatii? renate, daianu, valean?????? no way..renate care plangea pe umerii lui Base si acum promoveaza Romania lui Cioroianu..come on…

  30. Răspunde

    soferul

    23 noiembrie 2007 05:49:35

    @Sorina –> macar alegi tu. faci jocul tau
    @Andrei Badin –> dictatura de catifea? hmm! de catifea? adica cum? dictatura e dictatura. nu exista de catifea, de plumb sau de jeleu.
    ce impiedica electoratul sa schimbe un partid, daca acesta are apucaturi dictatoriale? s-a mai intamplat…

  31. Răspunde

    zmeura

    23 noiembrie 2007 07:34:22

    e demna de tot respectul sinceritatea/corectitudinea in jurnalism, insa aici e vorba de cu totul altceva.

    eu vb de obiectivitate vs. subiectivitate. oare despre care din ele ai invatat ca e recomandata in jurnalism?

  32. Răspunde

    Maria Coman

    23 noiembrie 2007 10:21:56

    soferul- pai numarul absentilor ori conteaza, ori nu? asa imi spune mie constiinta, sa nu ma duc. si imi spune ca nu fac un joc politic. poate ar merita sa ma duc si sa anulez votul. poate….

  33. Răspunde

    cosmin

    23 noiembrie 2007 12:56:01

    Hehe…cred ca in aerul din presa de bucuresti pluteste cu lehamite un curent de antivot. Oare de unde (pro)vine, ca explicatzii de genul „n-am cu cine” sau „nu stiu unde e sectia” nu prea stau in picioare cand e vorba de formatori de opinie. Sau vreti sa devenitzi pseudo-aia-ce-ziceam-mai-sus?

  34. Răspunde

    Anonim

    23 noiembrie 2007 13:20:55

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

  35. Răspunde

    Anonim

    23 noiembrie 2007 13:21:41

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

  36. Răspunde

    Teodora HOTĂRAN

    23 noiembrie 2007 13:23:14

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

  37. Răspunde

    ziarist

    23 noiembrie 2007 13:27:15

    @PENTRU ANONIMI SI NU NUMAI. Daca nu aveti argumente, ci doar jigniri de tot felul va voi sterge comentariile fara drept de apel.Nu sunteti in stare de un exercitiu de sinceritate, nu faceti.
    Si sa nu uit. Pe blogul meu nu se vor publica niciun fel de comunicate de presa. Nici ale PSD, nici ale PNL, nici ale PD…ale nimanui…

  38. Răspunde

    Raluca

    23 noiembrie 2007 15:32:56

    Da, voi vota. Pentru ca nu vreu sa ma reprezinte in PE cei de tipul „ciocu’ mic ca acu’ noi suntem la putere”.

  39. Răspunde

    Raluca

    23 noiembrie 2007 15:44:24

    A ,da, era sa uit : si pentru ca nu vreau ca ungurii sa ne reprezinte in PE.
    Ungurii voteaza toti, noi din ce in ce mai putini. Astfel, procentul de optiuni electorale obtinut de UDMR creste in ponderea totala de participanti la vot. Deci numarul candidatilor UDMR care vor reprezenta Romania in PE creste.
    Eu zic ca nu e bine.

  40. Răspunde

    mitica

    23 noiembrie 2007 19:00:06

    Se invalideaza pentru ca eu, tu, el, ea, noi, voi, ei si ele nu ne ducem sa ne exprimam ferm pozitia, indiferent care e aceea. Si atunci EI, cei din politic, vor ignora vointa noastra (neexprimata) si vor face in continuare doar ce vor EI, pentru ca tara va inceta a mai fi a noastra si va deveni A LOR.

  41. Răspunde

    Adrian Mironescu

    25 noiembrie 2007 15:35:11

    Nu am pe cine :(.

  42. Răspunde

    Andrei Sava

    25 noiembrie 2007 15:45:46

    u am fost astazi la vot. Dar nu ca sa ii spun nu lui Basescu, da lui Geoana sau Nastase. Nu am fost astazi la vot pentru ca nu am ce alege dintre ceea ce mi se ofera.

    Daca in trecut votam cel mai bun rau, acum m-am decis ca e vremea pentru o schimbare. Vreau sa am ce alege. Macar doua optiuni care sa fie la fel de puternice ca si argumente, viziune dar si dorinta de a realiza ceva pentru noi romanii.

    E timpul sa trecem peste o generatie de politicieni invechiti. Avem nevoie de tehnocrati, de oameni care sa vina cu o viziune solida si sa nu uite dupa o zi la patru ani si o luna de campanie ca de fapt ei sunt in slujba a 23 de milioane de locuitori.

    Romania se va schimba, cand romanii vor iesi din nou in strada. Dar nu pentru o noua revolutie. E momentul pentru o revolutie morala a politicii romanesti, dar si a drepturilor cetatenilor.

LASĂ UN COMENTARIU